|
Nový newsletter Metodického portálu RVP.CZčíslo 6, červen 2019 |
|||||
Zapište si do kalendáře termíny online setkání od 20:00 |
||||||
|
||||||
Téma měsíce: Speciální vzdělávací potřeby |
||||||
Modul Články |
Modul DUM |
Z ostatních modulů |
||||
Asistenti pedagoga pod vedením koordinátora inkluze I. Poslední dobou zažívá každá škola velký nárůst asistentů pedagoga. Vzhledem k množství asistentů na naší škole jsme přistoupili k zavedení funkce koordinátora inkluze, který asistenty pedagoga v jejich práci profesionálně vede. Hodnocení žáků-cizinců na ZŠ Curie Článek popisuje, jak je hodnocení žáků-cizinců ukotveno v ŠVP na základní škole náměstí Curieových v Praze, jak jsou žáci hodnoceni průběžně, ale i na vysvědčení. Vše Rozvoj gramotností žáků v heterogenní třídě Gramotnosti – tedy schopnosti číst, počítat a využívat ICT techniku – jsou nezbytné nástroje pro oblast celoživotního vzdělávání. Jak ale gramotnosti skutečně rozvíjet s ohledem na možnosti a předpoklady každého žáka? Rady a inspirace pro začínajícího učitele, který má asistenta pedagoga ve třídě Cílem textu je pomoci začínajícímu učiteli ve chvíli, kdy do třídy nastupuje asistent pedagoga. Jak asistentovi pedagoga co nejvíce usnadnit nástup a jak nastavit kvalitní spolupráci s ním i s rodiči? Hodnocení žáků ve školním vzdělávacím programu ZŠ Gajdošova I Hodnocení a přístup k hodnocení žáků lze považovat za jeden z ukazatelů kultury školy, která je připravena vzdělávat žáky s různou mírou nadání, žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Případová studie – žák s poruchou autistického spektra a jeho začlenění do třídy ve škole běžného typu (úvod a 1. část) Seriál článků se věnuje obtížně uchopitelné problematice dětí s poruchami autistického spektra (PAS) integrovaných do běžných škol. |
Významné události 20. století Jednoduše shrnuté události 20. století pro žáky ZŠ speciální i ZŠ praktické, hodí se i pro studenty středních praktických škol. Čtení slov s podporou obrázků – B, V Čtení celých slov pomocí obrázku, určování počáteční slabiky, psaní hůlkovým písmem, párování: slovo–obrázek, slabika–obrázek, pexeso: slovo–obrázek. Poprázdninový trénink čtení s porozuměním Pracovní listy slouží k procvičení čtení s porozuměním. Žáci budou dle písemných pokynů a pokynů učitele tvořivě pracovat s textem. Materiál obsahuje tři úrovně obtížnosti pro žáky s rozdílnými možnostmi a předpoklady ve vzdělávání. Veselé počítání Pracovní listy vhodné do hodin matematiky rozvíjejí učivo 4. ročníku. Formou šifrovaných čísel si žáci procvičují sčítání a odčítání do 100. Úkoly rozvíjejí logické myšlení a prostorovou orientaci. Materiál lze nejlépe využít při procvičování učiva. 20. století očima dědečka I. Dědečkovo vyprávění stručně seznamuje žáky s dějinami 1. poloviny 20. století. Každé období ukončeno úkolem. Hledej stíny Materiál slouží k tréninku řazení a třídění předmětů podle velikosti a tvaru v rámci speciálního vzdělávání. Lze jej využít i ve vzdělávání předškolním. Žák bude podle pokynů učitele přiřazovat předměty k odpovídajícím stínům. V lese Prezentace ověřující schopnosti poznávání lesních zvířat a rostlin. Součástí je i pomůcka pro samostatnou nebo skupinovou práci. |
Wiki: kategorie Speciální pedagogika
hesla v Pedagogickém lexikonu (výběr)
Digifolio: Diskuze: Společné vzdělávání: Na digifoliu Společného |
||||
Novinky z projektu PPUČ: Všechna setkání společenství praxe jsou již za námi, ohlédnutí za akcemi nabízíme v průběžně zveřejňovaných příspěvcích na webu. V blízké době se také můžete těšit na shrnující článek o průběhu minikonference k digitální gramotnosti, setkání odborného panelu ke gramotnosti čtenářské se bude konat 30. 5., sledujte aktuality a čerpejte inspiraci z článků. Nabízíme Vám záznamy webinářů zaměřené na rozvoj gramotností ve výuce a nové blogové příspěvky na gramotnosti.pro, přečtěte si například příspěvek s názvem BINGO! pro žáky 2. stupně ve výuce občanské výchovy!.
|
||||||
|
Newsletter Metodického portálu vydává NÚV
Weilova 1271/6, 102 00, Praha 10
www.nuv.cz, www.rvp.cz ISSN: 1802-4785
|
vedoucí resortního úkolu
Mgr. Ivo Krobot
ivo.krobot@nuv.cz
+420 274 022 614
|