Nový newsletter Metodického portálu RVP.CZčíslo 9, září/2016 |
||||||
Zapište si do kalendáře termíny online setkání od 20:00 |
||||||
|
||||||
Téma měsíce: Příprava na nový školní rok |
||||||
Modul Články |
Modul DUM |
Z ostatních modulů |
||||
První třídou bez pláče: Denní režim prvňáčka autor: Tereza Beníšková Článek vám pomůže odpovědět na nejčastější otázky, např.: Jak vybrat vhodnou školu pro mé dítě? Jak dítě připravit na zápis do 1. ročníku? A je vůbec na školu zralé? Jak probíhají první dny ve škole? Můžeme prvňáčkovi pomoci při zvykání na školu? Jaké změny musíme udělat v našem denním režimu? Zahájení školního roku autor: Kateřina Konečná Krátký projekt, který uskutečnila málotřídní škola v Droždíně první den nového školního roku. Do projektu byli zapojeni učitelé a jejich kamarádi, žáci a rodiče. Jedním z hlavních cílů akce bylo uvedení celoroční motivace "Olomouc – srdce Hané". Klima ve třídě autor: Růžena Pekařová Příspěvek se dotýká teorie klimatu, základních bodů diagnostiky třídy, spolupráce s dětmi, jejich rodiči a pedagogicko-psychologickou poradnou v návaznosti na ŠVP ZV. Přibližuje možnost, jak pracovat se sociálním klimatem třídy na prvním stupni ZŠ v závislosti na vnějších a vnitřních vlivech třídního klimatu. Zahajovací soustředění žáků 1.ročníku autor: Mgr. Patrik Ingr Příklad dobré praxe je ukázkou, při níž se žáci I. ročníku seznamují v prvním týdnu výuky na střední škole nejen se svými novými spolužáky, třídními učiteli a učiteli odborného výcviku, ale zároveň probíhají školení a testy fyzické zdatnosti v prostředí rekreačního střediska Integrované střední školy automobilní v Podhradí nad Dyjí. Školní parlament - úvodní jednání výborů autor: Jan Hoštička Jak probíhalo úvodní jednání jednotlivých výborů školního parlamentu? Příspěvek vychází z autorových zkušeností při působení na ZŠ Táborská v Praze 4. Co budeme se žáky číst v novém školním roce? autor: Jitka Altmanová Na začátku nového školního roku vám předkládáme několik dobrých tipů. Připravili jsme je pro vás ve spolupráci s knihovníky, přehled je rozčleněn podle věku čtenářů. | Kalendář na školní rok autor: RNDr. Michaela Ševečková Kalendář na školní rok je prakticky zpracovaná pomůcka pro pedagogy a studenty. Kalendář je možné využít i do hodiny informačních technologií. Dny v týdnu se automaticky přizpůsobí zvolenému roku. Víkendy a státní svátky jsou v kalendáři automaticky zvýrazněny tučně. Na list akce lze napsat narozeniny nebo akce opakující se každý rok. Čtecí pomůcky autor: Mgr. Renata Nogolová Materiál obsahuje 3 pomůcky určené k procvičování čtení. Můžeme využít k individuálnímu docvičování, práci ve dvojicích i v soutěži skupin. Vyznáš se ve školce? autor: Mgr. Jan Fišar Pracovní list Vyznáš se ve školce? je zaměřen na podporu předmatematických dovedností a myšlení. Děti přiřazují piktogram k činnosti, určují na základě pravolevé orientace místnosti, rozvíjejí řeč vymýšlením vět atd. Příprava a evaluace rétorických cvičení autor: Mgr. Jakub Horálek Žáci na základě stanovených kritérií sestaví a prezentují mluvený projev a hodnotí jej. Mluvní cvičení je nejprve hodnoceno plošně, celou třídou, následně dojde k vytvoření výstupu zaznamenávajícího pohled třídy, učitele, vybraného žáka, a sebehodnocení. Důležité je vést žáky k hodnocení objektivnímu, nezávislému na jejich vztahu k mluvčímu. Nápady na výrobu pomůcek dětmi autor: Mgr. Vendula Dovole Náměty pro pomůcky k výuce čtení v 1. ročníku. Komunikace autor: Mgr. Lenka Medunová Prezentace umožňuje žákům hravě nahlédnout do problematiky komunikace. Žáci by měli vědět, že nejenom slovy, ale i tělem a činy mohou mnohé sdělit. Je třeba poznat různé komunikační dovednosti a pojmy, aby se v dnešním světě plném informací neztratili. Součástí prezentace je i pracovní list a hra. | Modul Diskuze:
|
||||
Podívejte se na vybrané záznamy online setkání, které se vztahují k tématu měsíce |
||||||
|
Newsletter Metodického portálu vydává NÚV v Praze
Weilova 1271/6, 102 00, Praha 10
www.nuv.cz, www.rvp.cz
ISSN: 1802-4785
|
vedoucí resortního úkolu
Mgr. Ivo Krobot
ivo.krobot@nuv.cz
+420 274 022 614
|
Newsletter 9/2016
Národní pedagogický institut České republiky