?
|
||||||
Zapište si do kalendáře termíny online setkání |
||||||
|
||||||
Výběr aktuálních příspěvků |
||||||
Modul Články |
Modul DUM |
Z ostatních aktivit |
||||
Humor a covid-19 Výuková aktivita Humor a covid-19 je zaměřená na práci s humornými kolážemi a obrázky, které vznikly jako reakce na situaci v České republice a pandemii covid-19. Aktivita je zaměřená na rozbor ukázek s přesahem k rozvoji čtenářské a digitální gramotnosti. Hybridní modely vzdělávání pro podzim 2020 Náznak řešení případných opatření při očekávaném omezení docházky žáků do školy během koronavirové krize prostřednictvím hybridní výuky (s využitím technologií). Tento model se zřejmě tak jako tak stane základem výukových postupů. Menšiny kolem nás Publikace seznamuje čtenáře s tematikou vývoje národnostních menšin na našem území ve 20. a na počátku 21. století. Zachycuje u každé národnostní menšiny její historii, tradice, zvyky i současný život. Prezentuje významné osobnosti menšin a zabývá se jejich spolkovým životem. Nabízí u každé národnostní menšiny přehled informačních zdrojů. |
Atmosféra – počasí Elektronický pracovní list pro vyplnění na PC nebo mobilním zařízení v programu Adobe Acrobat Reader DC, bez nutnosti tisknout na papír. Bezplatný software je ke stažení zde. Pro využití mobilního telefonu je také ke stažení bezplatná mobilní aplikace na Google Play nebo App Store. Vhodné také např. pro distanční výuku, kdy žák může pracovat na PC nebo mobilním zařízení a po uložení může vypracované úkoly odevzdat v elektronické podobě. Jak zatraktivnit výuku historie jednoduchou animací Žáci s využitím svých mobilních telefonů vytvoří jednoduchou animaci na určené historické téma – v tomto případě Čechy v období po husitských válkách. Rovnice – QR kódy Aktivita k procvičení znalostí a praktických dovedností při řešení jednoduchých rovnic. Současně rozvíjí kromě matematické i digitální gramotnost a rozvíjí schopnost práce s QR kódy a digitálními zařízeními. |
Vzdělávání žáků se sluchovým postižením I v tomto školním roce máte ve třídě děti/žáky, pro které je nezbytné promýšlet individualizovaný způsob vzdělávání? Nezapomněli jsme na Vás. Opět jsme zaktualizovali jeden z nejnavštěvovanějších pohledů, který se právě individualizaci věnuje. Přibyly zde nové videosekvence, ve kterých vám zkušení učitelé představí, jak využívají různé pedagogické postupy, způsoby zadávání úloh i jejich hodnocení. Doplnili jsme nové webináře, opravili formuláře. To vše pro Vás, učitele v základních i mateřských školách. |
||||
PPUČ V projektu PPUČ (Podpora práce učitelů) v rámci kampaně Gramotnosti.pro pro Vás natáčíme krátká videa, která můžete využít jako inspiraci do své výuky. Dalším z příspěvků našeho seriálu je video s Václavem Fialou, který vás seznámí s badatelskou výukou v hodinách chemie. Video představuje proces badatelsky orientované výuky na příkladu vzniku kyselých dešťů. Badatelství můžete ale využít v hodinách kteréhokoliv předmětu. Inspirujte se společně s námi tímto videem. |
||||||
|
Newsletter Metodického portálu RVP.CZ vydává Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR) |
Weilova 1271/6, 102 00 Praha 10 |