Nový newsletter Metodického portálu RVP.CZčíslo 8, květen/2014 |
||||||
Zapište si do kalendáře |
||||||
|
||||||
Doporučujeme |
||||||
Aktuálně |
Modul DUM |
Modul Diskuze |
||||
Mezinárodní den muzeí (18. 5.) se slaví po celém světě. V ČR je jednou z nejznámějších akcí muzejní noc, kdy jsou některá muzea otevřena do půlnoci a vstupné bývá zdarma či dobrovolné. Metodický portál RVP.CZ nabízí prostor pro prezentaci kulturních institucí nabízejících programy pro školy a školská zařízení, ale také prostor pro vzdělavatele, aby sdíleli své zkušenosti, zdroje a náměty. Ze sbírky Mezinárodní Den muzeí vybíráme: autor: PaedDr. Markéta Pastorová autor: Museums, Libraries and Archives Council autor: Petr Drkula autor: Pavlína Hublová |
Kulturní instituce autor: Mgr. Lenka Medunová Zajímavá prezentace zavede žáky do zákulisí kulturních institucí. Získají přehled a budou se snáze orientovat v nabídce kulturních akcí. Součástí prezentace je i pracovní list. Pravěk v muzeu autor: Mgr. Ivana Motýlová Pracovní list pro skupinovou práci žáků v expozici Národního muzea Pravěké dějiny Čech a Moravy. Pracovní list pro žáky, kteří se na chvilku stávají badateli a zkouší proniknout do všedního života v pravěku, aby ho porovnali s dneškem. Určování století a zdroje poznání minulosti autor: Mgr. Lenka Medunová Pomocí pracovního listu si žáci zopakují století a připomenou základní zdroje získávání informací o minulosti. | Tipy na muzea a galerie, kam jste zavítali se svou třídou Zájezdy, výlety, exkurze... Tipy na školní výlet Programy galerií pro školy - výtvarka v galerii dle RVP? Návštěva galerie s malými dětmi | ||||
Modul AudioVideo |
||||||
Vytváříte s žáky prezentace nebo pracovní listy? Využijte k inspiraci a k výuce formou tzv. převrácené třídy naše webináře: Problematika citování se zaměřením na školní prostředí Word jako pomocník při tvorbě DUM PowerPoint jako pomocník při tvorbě DUM | ||||||
|
Newsletter Metodického portálu vydává NÚV v Praze
Weilova 1271/6, 102 00, Praha 10
www.nuv.cz, www.rvp.cz
ISSN: 1802-4785
|
Newsletter RÚ - 8/2014
Národní pedagogický institut České republiky