?
|
||||||
Zapište si do kalendáře termíny online setkání |
||||||
|
||||||
Výběr aktuálních příspěvků |
||||||
Modul Články |
Modul DUM |
Z ostatních aktivit |
||||
Práce v Microsoft Teams v 5. třídě ZŠ Přechod žáků z prezenční do online výuky není obtížný, pokud mají zvládnuté některé základní postupy práce s digitálními technologiemi. Podstatným tématem je dodržování zásad zdravého a bezpečného přístupu k práci s technologiemi, rozpoznání nebezpečí v online prostředí s důrazem na výběr informací, které o sobě žák může bez obav zveřejňovat. Žáci pracují s textem, takže aktivita směřuje i k naplňování očekávaného výstupu z českého jazyka. Různá pojetí školních blogů Článek popisuje několik pohledů na možný obsah žákovských blogů a práci s nimi. Aktivity pro tablety vyžadující napsání krátké odpovědi žákem Příspěvek s praktickými ukázkami aktivit a výsledky žáků při práci na tabletech už od prvního ročníku. V článku najdete tipy, jak všemožně zapojit aktivitu Zapojte se! ze SMART Notebooku do různých částí hodiny. Můžete pracovat s dětmi ve skupinách, ale i individuálně s žákovskými zařízeními, jako jsou tablety, telefony. Aktivita se dá využít i v počítačových učebnách. |
Zájmena on-line pro 5. ročník Materiál obsahuje sérii digitálních pracovních listů k vyvození a procvičení učiva o zájmenech. Žák se naučí a procvičí určování druhů, rozdíl mezi vztažnými a tázacími zájmeny, naučí se používat MNĚ/MĚ a SEBOU/S SEBOU. Digitální listy byly využívány a vytvořeny při distančním vzdělávání (březen–květen 2020 po uzavření škol) v prostředí Google formulářů. Tento materiál může sloužit k inspiraci pro tvorbu v tomto prostředí či k využití v hodině se zapojením ICT technologií. List mohou žáci zpracovávat na tabletu nebo telefonu či na PC. Kvádr – doplňovačka Procvičení získaných základních znalostí a návazných dovedností převodů jednotek a výpočtů s krychlí a kvádrem. Doplňování chybějících údajů do textu s využitím QR kódů. Kombinace rozvíjení čtenářské, matematické i digitální gramotnosti. K baroku Žáci hledají cestu k baroku prostřednictvím krátkých videí, hledáním klíčových slov, přemýšlením nad pravdivostí hypotéz, dramatizací, diskuzí. |
PPUČ Společně s kolegy jsme pro vás vytvořili videonávod, jak pracovat s výstupy gramotnosti u dětí a žáků v MŠ a ZŠ. Najdete v něm, jak:
Samotné materiály najdete ke stažení zde: |
||||
airpix. flickr.com: Blog [online]. 2017 |
||||||
|
Newsletter Metodického portálu RVP.CZ vydává Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR). |
Weilova 1271/6, 102 00 Praha 10 |