Setkání představilo koncept kontroverzní výuky na příkladu ze soudobých českých dějin a nabídlo konkrétní postupy jak prezentovat kontroverzní kauzy českých dějin efektivně, jak je prezentovat jako otevřená témata, na něž mohou mít žáci různé náhledy. Lektor: Mgr. Jaroslav Pinkas
Webinář byl zaměřen na využití možností širšího pojetí hudební výchovy a možného propojení s dalšími předměty nebo náměty na konkrétní činnosti k zapojení třídy (hlas, artikulace, instrumentace a skupinové hraní, nácviky a improvizace, rytmus, harmonie, poslech, projekty...). Lektor: Bc. Ondřej Tichý
Webinář si kladl za cíl přiblížit veřejné licence jako takové a osvětlit jejich fungování a využitelnost v českém prostoru. Zaměřil se rovněž na volné licence a jejich specifika v kontextu zaměstnaneckých a školních děl. Lektorka: Lucie Straková
Je vhodné do příběhů vkládat faktické údaje z environmentální výuky? Lze využít příběhy pro utváření postojů, hodnot a rozvoje kritického myšlení? Tyto a další otázky zazněly na setkání. Lektorka: Ing. Lenka Skoupá
|
Služba pro vás: Chcete být informováni o aktuálních online setkáních ve školním roce 2016/17? Nechte si zasílat upozornění na webináře e-mailem. Stačí pouze zadat vaši e-mailovou adresu. Zasílání upozornění můžete kdykoli zrušit.
Přihlásit se k odběru upozornění »
|
|
Prázdniny vybízejí k cestování, k pobytu v přírodě a dalším letním radostem. Proto nám dovolte pozvat vás do naší prázdninové fotogalerie CESTUJTE S NÁMI.
Již standardně Vám nabízíme příznivé prostředí pro nahrávání fotografií (včetně nahrávání z mobilních zařízení), které jste v uplynulých třech letech zaplnili téměř 248 “cestovními hádankami”. Těšíme se na nové přírůstky v modulu Galerie.
|
Adaptace nových dětí na prostředí mateřské školy
autor: Mgr. et Bc. Michael Novotný
Tento článek proto nabízí učitelkám a učitelům mateřských škol několik praktických rad, jak lépe zvládnout adaptaci nově příchozích dětí do mateřské školy.
Vandrujeme za řemesly
autor: Jaroslava Pachlová
Příspěvek přináší inspiraci ze ZŠ Stráž, kde probíhal celoroční projekt Dotek ztracených časů a jeho dílčí částí bylo poznávání tradičních i současných řemesel.
Běžte všichni do muzea
autor: PaedDr. Markéta Pastorová
Cílem článku je motivovat učitele k využívání edukační nabídky muzeí a galerií jako součásti výuky některých předmětů. Z hlediska výtvarného oboru se text snaží inspirovat k hledání osobitých interakcí se současným uměním.
Místně zakotvené učení a questové trasy
autor: Lenka Skoupá
Projektová výuka
autor: Lucie Zormanová
Příspěvek čtenáře informuje o projektové metodě a projektové výuce.
Názorová škála
autor: Mgr. Alena Hesová
Článek představuje široké možnosti uplatnění názorové škály ve výuce.
Základy vzdělávání pro udržitelný rozvoj
autor: PhDr. Tereza Vošahlíková
Článek celostně popisuje téma vzdělávání pro udržitelný rozvoj - od historického nástinu přes jeho vazbu s environmentální výchovou až po metodiku výuky.
Prožitek jako způsob učení
autor: Jitka Kašová
|
Ochrana přírody a životního prostředí
autor: Mgr. Jan Zicha
Úkoly pro aktivní práci žáků na PC, popř. společnou práci ve třídě na interaktivní tabuli.
Prázdniny v kostce
autor: Mgr. Vendula Dovole
Materiál slouží po vytištění jako prázdninový deník pro děti 3.–5. ročníků základní školy.
Veselé počítání
autor: Mgr. Věra Kundratová
Pracovní listy vhodné do hodin matematiky rozvíjejí učivo 4. ročníku. Formou šifrovaných čísel si žáci procvičují sčítání a odčítání do 100. Úkoly rozvíjejí logické myšlení a prostorovou orientaci. Materiál lze nejlépe využít při procvičování učiva.
Písmenka
autor: Mgr. Věra Kundratová
Pracovní list je určen žákům 3. ročníku k opakování a procvičování učiva. Žáci plní zábavnou formou úkoly – spojování dvou slov, slova a obrázku. Pracují podle nápovědi. PL je vhodné zařadit na konci probíraného učiva.
Jak jsme se vylíhli
autor: Mgr. Petra Cemerková Golová
V prezentaci vypráví kuřecí sourozenci Kuliferda a Kuliočka o tom, jak přišli na svět, čím se živí, proč je lidé chovají apod. Žáci tak budou poznávat život kura domácího. Součástí materiálu jsou i pracovní listy a procvičování pro interaktivní tabuli v programu Activ Inspire.
Prázdninový kufřík
autor: Mgr. Vendula Dovole
Materiál slouží po vytištění jako prázdninový deník pro děti 1.–2. ročníků základní školy.
|
|
-
Jak zlepšovat školní vzdělávací program, Anna Doubková, Karel Tomek
-
Hry, pohybové aktivity a další nápady do hodin českého jazyka, Jan Horák
-
25 způsobů, jak pracovat s písničkou ve výucecizího jazyka (AJ) a zcela se obejít bez "fill-in-the-gap", Sylvie Doláková
-
Aktivity v přírodě s předškoláky, Petra Pšeničková
-
Geometrie v gotické architektuře, Petr Pupík
-
Podpůrná opatření pro nadané a mimořádně nadané žáky, Anna Doubková, Karel Tomek
|