Gymnazisté tvoří návrhy života s umělou inteligencí v roce 2100. Ve skupinách si volí téma, jako je věda, vzdělávání či společenské vědy, a představují vlastní nápady, které mohou rozšířit o podněty z ChatuGPT. Výsledky prezentují spolužákům a získávají zpětnou vazbu.
Žáci 1. stupně se učí odhadovat délku 1 metr, ověřují svůj odhad pomocí aplikace v tabletu. Své nálezy sdílí ve formě upravené fotografie na společnou online nástěnku.
Žáci a žákyně ve věku 12–15 let se během aktivity učí používat platformu iNaturalist a koncept BioBlitz k dokumentaci biodiverzity. Aktivita rozvíjí jejich digitální kompetence,propojuje technologie s přírodovědným pozorováním a podporuje environmentální vzdělávání.
Sada úloh pro práci s LED páskem připojeným k micro:bitu
Sada úloh pro 2. stupeň obsahuje 16 úloh ve třech blocích s časovou dotací 5 vyučovacích hodin (podle pokročilosti žáků a žákyň v programování a práci s micro:bitem). Potřebná je znalost blokového programování (Scratch) a předchozí zkušenost s prostředím MakeCode.