|
|||||
Podívejte se na záznamy našich online setkání na téma nadaní ve třídě |
|||||
Jak vidět „neviditelné“ nadané žáky Myslíte si, že se o naše nadané a mimořádně nadané žáky staráme dostatečně? Je vůbec potřeba podporovat nadané žáky, nebo se o sebe postarají sami? Výhody a nevýhody online výuky z pohledu nadaných žáků Setkání nabídne účastníkům stručný přehled edukačních a osobnostních specifik nadaných žáků s ohledem na aktuální možnosti výuky. Zajímavé poznatky nabídnou také výsledky dotazníkového šetření skupiny nadaných žáků. Webinář bude věnován těmto tématům: význam péče o nadání, identifikace nadání, speciální vzdělávací potřeby nadaných dětí a žáků, formy práce s nadanými dětmi a žáky, nabídka subjektů, institucí a projektů podporujících nadání a nadané, kazuistiky a příklady inspirativní praxe. Problémy nadaných žáků s učiteli a problémy učitelů s nadanými žáky – je to problém? Setkání nabídne popis a rozklíčování některých situací, k nimž by nemuselo ve školách docházet, kdyby učitelé věděli, s jakými vlastnostmi nadaných žáků se mohou setkat, a kdyby měli znalosti, jak v takových modelových případech reagovat a postupovat. Diferencovaná výuka aneb Jak pracovat s nadanými žáky v běžné třídě Jaká je konkrétně adekvátní podpora nadaných žáků a v čem spočívá? Jaké jsou konkrétní kroky a náměty pro práci s nadanými žáky v běžné třídě? Cílem webináře je odpovídat na konkrétní dotazy učitelů, asistentů pedagogů, které přímo souvisejí s projevy a prací s nadanými žáky v každodenní výuce. Služba pro Vás: Chcete být informováni o aktuálním online setkání? Nechte si zasílat upozornění na webináře e-mailem. Stačí pouze zadat Vaši e-mailovou adresu. Zasílání upozornění můžete kdykoli zrušit. |
|||||
Výběr aktuálních příspěvků |
|||||
Odborné články |
Materiály do výuky |
Z ostatních aktivit |
|||
AI revoluce ve vzdělávání Schopnosti umělé inteligence se nedávno díky projektu OpenAI skokově zvýšily. Týká se to hlavně generování textu pomocí nástroje ChatGPT. Přinášíme zamyšlení s návodem, jak mohou tyto nové poznatky využít učitelé. Sčítání a odčítání v oboru přirozených čísel do 10 – online hra Žáci na 1. stupni ZŠ hravou formou sčítají přirozená čísla v oboru přirozených čísel do 10. K vyřešení hry matematického charakteru volí různé strategie, při jejichž plnění zažívají radost jak ze hry, tak i z počítání příkladů. O vodě Povídání o vodě pro předškolní vzdělávání se zaměřuje na rozvoj komunikačních a environmentálních kompetencí. Úvodní pohádka děti motivuje k uvědomění si, kde a jakou vodu ve svém okolí potkávají, jak by se s ní mělo zacházet, ale také jaké bytosti u ní mohou v říši fantazie potkat. Závěr je věnovaný i hudebním činnostem ve formě hry na tělo, rytmizace a společné zážitkové hry. |
Měkkýši Žáci 2. stupně ZŠ v malých skupinách vyhledávají ve třídě informace o měkkýších a využívají je k vyplnění odpovědí v pracovním listu. Jeden žák zapisuje, ostatní přinášejí informace zapisovateli. Aktivitu je možné realizovat pomocí vytištěných informací ve větách nebo využít QR kódy. Regiony Afriky – srovnání regionů podle vybraných kritérií Elektronický pracovní list pro věkovou skupinu 12–15 let na téma regiony Afriky pro vyplnění na PC nebo mobilním zařízení v programu Adobe Acrobat Reader DC. Vhodné např. pro distanční výuku, kdy žák může pracovat na PC či mobilním zařízení. Úvod do mechaniky 06 – Tlaková síla a tlak Animovaný lektor řídí prezentaci a obstará výklad k tématu Tlaková síla a tlak. Učitel obsluhuje prezentaci, případně doplňuje výklad. Materiál obsahuje komentovanou animaci, interaktivní odkazy a opakování formou kvízu a otázek. Určeno do výuky fyziky na 2. stupni ZŠ. |
Kolekce |
|||
GDJ. Pixabay.com: [online]. [cit. 2023-02-25]. Dostupný pod licencí Public Domain na WWW: <https://pixabay. |
|||||
Newsletter Metodického portálu RVP.CZ vydává Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR). |
Weilova 1271/6, 102 00 Praha 10 |