Aktivita pro 1. stupeň se zaměřuje na práci s online slovníkem v kombinaci s AI aplikací Clean up pictures. Porovnáme vyhledávání v klasickém papírovém tištěném slovníku s vyhledáváním v online slovníku. Vedeme žáky k práci se slovníkem (žáci často využívají pouze překladač, a to někdy vede k chybnému výsledku).
Statistické zpracování výsledků úspěšnosti s Excelem
Aktivita pro gymnaziální vzdělávání je určena pro práci žáků s tabulkovým procesorem MS Excel v rámci statistického vyhodnocení a následného porovnání úspěšnosti žáků v testu. Předmětem srovnání jsou fiktivní výsledky stejné písemné práce zadané ve čtyřech paralelních třídách. Soubor je zadán rozdělením četností známek v daných třídách.
V rámci výukové lekce žáci 2. stupně poznávají proces vzniku zkamenělin a učí se je systematicky rozpoznávat podle charakteristických tvarů a znaků. Prostřednictvím praktického pozorování a práce s určovacím klíčem se seznámí s různými typy zkamenělin a rozvíjí své badatelské dovednosti při jejich identifikaci. Na závěr zasadí nalezené zkameněliny do kontextu vývoje života na Zemi.
Připravili jsme sérii článků, které vám pomohou pochopit změny, jež novinka do škol přináší. Autory blogu jsou odborníci z týmu Národního pedagogického institutu.